Lankomumas

Straipsnių peržiūros
396549

„Per mobilumą į lankstų mokymą“ Nr. LLP-LdV-IVT-2011-LT-0501

Vitalijaus Tamulaičio įspūdžiai iš stažuotės ROC ID kolegijoje (Olandija) (2011-11-06/2011-11-26)

Man šis projektas yra labai naudingas. Turėjau galimybę įgyti naujų žinių ir praktinių įgūdžių dirbant pačia naujausia automobilių techninės priežiūros, gedimų nustatymo ir remonto įranga. Kartu su manimi vyko ir Kauno statybininkų rengimo centro trečio kurso mokinys Mantas Reipas. Siekiant užtikrinti kokybišką projekto eigą, bei patikrinti mūsų mokymo ir gyvenimo sąlygas, į stažuotės vietą mus lydėjo Kauno statybininkų rengimo centro profesijos mokytojas Arvydas Sirtautas. Kolegija įsikūrusi Goudos mieste 70 kilometrųnuo Amsterdamo. Jau Amsterdamo aerouoste mus pasitiko tos mokyklos profesijos mokytojas Ted Kompier, kuris palydėjo į svečių namus. Gyvenamojoje vietoje buvo visas būtinos sąlygas mokytis ir ilsėtis po darbo. Be miegui skirtų patalpų buvo gyvenamasis kambarys su TV, virtuvė su visa buitine technika. Maitinimas buvo tris kartus per dieną tuose pačiuose svečių namuose. Iki mokyklos - trys kilometrai, panašiai tiek ir iki serviso. Stažuotės vietą – mokyklą bei servisą galėdavome pasiekti dviračiais, kaip beje ir visi kiti to miesto žmonės. Per tris stažuotės savaites pirmas tris savaitės dienas mokėmės mokykloje, o dvi dienas dirbome servisuose. Aš dirbau – VW centre, o kolega Mantas – bendros paskirties servise. Mokykloje kas dieną vyko 4 valandos praktinio mokymo ir 4 valandos teorijos pamokų. ROC ID kolegijoje mokosi apie 3000 studentų. Yra daug įvairių specialybių, bet mus labiausiai domino transporto skyrius, kuriame mokosi apie 300 studentų. Patalpos pritaikytos ne tik teoriniam, bet ir praktiniam mokymui. Yra visa reikalinga moderni įranga automobilių mechanikams ruošti. Didžiausią įspūdį paliko naudojama kompiuterinė mokymo programa turinti puikią animaciją, kurioje visi procesai vykstantys automobilio variklyje ar jo sistemose pateikti aiškiai ir suprantamai. Pamokų metu arba būdamas namuose, bet kada gali prisijungti prie šios programos. Gavę prisijungimo kodus, galėjome naudotis mokymo programa. Programoje yra testų sistema, kuriuos išsprendus galima patiems save įsivertinti. Pirmą dieną buvome supažindinti su mokymosi programa ir iškarto teko spręsti testus iš stabdžių sistemos modulio. Pagal testų rezultatus bus nustatytas mūsų žinių lygis ir pakoreguota mokymosi programa. Praktinio mokymo pamokose mokiniai savarankiškai sprendžia užduotį, o esant reikalui, į pagalbą atskuba mokytojas. Pogrupyje dirbo apie 14 mokinių. Vadovaujantis mokytojas turėjo pagalbininką– asistentą, o mums pagalbininkais buvo paskirti keli mokyklos mokiniai. Mums sekėsi gerai, visas praktines užduotis atlikome sėkmingai. VW automobilių servise, kur man teko dirbti, taisomi tik VW markės automobiliai ir jie visi beveik nauji, tik kelių metų senumo. Mane konsultavo ir teikė pagalbą autoelektrikas Marcel Anglų kalbos žinių pakako (suprantam ir liekam suprasti) nors kartais pritrūkdavo kokių nors angliškų terminų ar įrankių pavadinimų, o mokymo prietaisų ir įrankių pas juos tikrai daug. Greitai ir įdomiai prabėgo stažuotės dienos. Turėjom puikias sąlygas dirbti, mokytis ir ilsėtis. Paskutinę dieną įsiamžinom prisiminimui su ROC ID kolegijos Olandijoje bendramoksliais, su kuriais naujoje aplinkoje jautėmės labai gerai. 


 Deivido Steponavičiaus (A16 gr.) įspūdžiai iš stažuotės Bridgewater College (Jungtinė Karalystė, 2011-11-13/2011-11-27):

Į šią stažuotę mane ir dar du mokinius iš Marijampolės PRC lydėjo KSRC profesijos mokytojas Romualdas Kerinas. Bristol miesto oro uoste mus pasitiko Bridgewater College projektų vadovas Jon Harding, kuris palydėjo į Bridgewater. Buvome  apgyvendinti jaukiame name, miestelio centre. Pirmomis dienomis buvome supažindinti su Bridgewater College, su specialybėmis, ruošiamomis šioje įstaigoje, klasėmis, laboratorijomis, dirbtuvėmis, buvo pristatyta dviejų savaičių mokymo programa, teoriniai dalykai, kuriuos turėjome įsisavinti stažuotės metu, taip pat praktinės užduotys, kurias turėsime atlikti. Bridgwater koledže mokėmės 2 savaites. Stažuotės metu mokinomės įvertinti sunkiasvorių transporto priemonių techninę būklę, susipažinome su jų techninio aptarnavimo sistemomis. Laisvu po praktinių užsiėmimų laiku žaisdavome boulingą, važinėjomės kartingais, susipažinome su miesto įžymiomis vietomis. Bridgewater College mūsų grupei, taip pat mokymuose dalyvaujantiems dviems Suomijos ir trims Danijos mokiniams buvo suorganizuota ekskursija po automobilių aukcioną. Čia pamatėme Lietuvoje dar neįprastą automobilių pirkimo - pardavimo organizavimo būdą. Mus nuvežė į aukščiausią Somerset apylinkių vietą, nuo kurios galima pamatyti įspūdingų vaizdų, tačiau dėl prastų oro sąlygų juos pamatyti nelabai pavyko. Didelį įspūdį paliko automobilių muziejus, kuriame pamatėme daugiau nei 500 eksponatų nuo XX a. pradžios iki šių laikų. Tarp eksponuojamų automobilių buvo tokių, kurie dar tais laikais buvo varomi tiesiog malkomis iš miško, taip pat labai prabangių automobilių kaip Bentley ar Rolls Royce, ir be abejo buvo galima pamatyti sportinio tipo, tokių kaip Ferrari ar Jaguar. Labai patiko Bridgewater miesto festivalis, kuris yra rengiamas kiekvienais metais. Į festivalį išvykome valanda ankščiau, kad užsiimtume vietas. Festivalio tikslas - parodyti per metus sukurtus menininkų darbus.
Dvi savaitės prabėgo labai greitai ir mes net nepajutome, kaip greitai atėjo laikas vykti namo. Laikas praleistas Anglijoje buvo įdomus ir smagus. Atmintyje liko daug įsomintinų susitikimų,  įvykių ir vaizdų, kurių dar ilgai nepamiršiu. Mums teko bendrauti su mokiniais iš kitų šalių, taigi nemažai kalbėjome angliškai ir supratome, kaip svarbu mokėti kalbą ir susikalbėti su kitais žmonėmis. Mums labai patiko koledžo mokytojų ir mokinių bendravimas: mums visi buvo labai malonūs ir paslaugūs. Džiaugiamės, kad viskas buvo puikiai organizuota - kelionė į mokyklą, užduotys, laisvalaikis. Net nepajutome, kaip greit prabėgo pora savaičių. Įsitikinome, kad mūsų pasirinkta specialybė yra puiki, kad dar daug ko reikia išmokti. Manome, kad dalyvavimas šiame tarptautiniame projekte duos dar didesnį postūmį geriau mokytis profesijos, tobulėti, gilinti užsienio kalbos žinias.“


 A16 gr. ir E2gr. mokiniai Deividas Steponavičius ir Vitalijaus Tamulaitis, dalyvaujantys Leonardo da Vinci mobilumo projekte „Per mobilumą į lankstų mokymą“ Nr. LLP-LdV-IVT-2011-LT-0501 mokyklos bendruomenei ir svečiams pristatė stažuočių Bridgewater College (Jungtinė Karalystė) ir ROC ID College (Olandija) įspūdžius.
Deividas ir Vitalijus ne tik patobulino turimas profesines žinias bei praktinius įgūdžius dirbant šiuolaikine naujausių technologijų automobilių parametrų matavimo, gedimų nustatymo, techninės priežiūros atlikimo ir remonto įranga, bet ir pagilino užsienio kalbos, bendravimo, darbo kitoje kultūroje, tarptautinėje komandoje įgūdžius.